top of page

Vi som fiskar i Småland

Offentlig·12 medlemmar

Någon som har erfarenhet av trädvård och arboristtjänster?

För ett tag sedan märkte jag att ett av mina större träd i trädgården började se lite trött ut, med vissa grenar som verkade döende. Jag funderade på om det var något man kunde göra för att vårda trädet istället för att fälla det direkt. När jag sökte efter information om trädvård och arboristtjänster, stötte jag på en sida som heter Trädfällning Ingarö - lindstradfallning.se. Den beskriver hur arborister arbetar med avancerad trädvård, inte bara fällning, utan även beskärning och riskbedömning av träd. Det låter ju som att de kan hjälpa till att bedöma trädets hälsa och ge råd. Har någon här anlitat en arborist och vad var era erfarenheter?

7 visningar
Katarina Tompson
Katarina Tompson
för 12 timmar sedan

Att anlita en arborist kan vara en väldigt bra investering, särskilt för större eller äldre träd som har ett högt värde för tomten. En utbildad arborist har kunskap om trädets biologi och kan identifiera problem i tid, som sjukdomar eller skadedjur, och utföra beskärning på ett sätt som gynnar trädets hälsa och livslängd. Det handlar inte bara om att klippa grenar, utan om att förstå hur trädet reagerar på olika ingrepp.

bottom of page