I mitt letande efter inspiration till badrumsrenoveringen har jag sett många exempel på badrum med olika typer av stenmaterial. Det ger ju en väldigt elegant och tidlös känsla. Jag har funderat på att använda sten både på golv och väggar, kanske till och med som en bänkskiva. Jag stötte på en sida som, bland allt annat om Sten till trädgården, även nämnde sten för badrum och kök. Det verkar finnas många olika sorters stenar som kan användas, från marmor till granitkeramik. Min största fundering är hur de olika stenmaterialen fungerar i en fuktig miljö som ett badrum.
9 visningar

Sten i badrummet kan verkligen förvandla rummet till en lyxig oas. Det ger en naturlig skönhet och en hållbar yta som tål mycket. Viktigt är att välja ett material som är anpassat för våtutrymmen och att det behandlas korrekt för att stå emot fukt och fläckar. Vissa stensorter kan vara porösa och kräver noggrann impregnering, medan andra är mer täta från början. Rätt fog och installation är också avgörande för att undvika problem med fukt över tid.